
Welke documenten zijn belangrijk bij verkoop woning?
Voordat je jouw woning gaat verkopen is het verstandig om eerst alle benodigde documenten bij elkaar te zoeken. Hier kan namelijk informatie in staan die je verplicht bent te delen met de (potentiële) koper. Benieuwd over welke documenten wij het hebben? Lees dan snel verder!

De volgende documenten zijn van belang bij het verkopen van je woning:
▪️ Kopie legitimatiebewijs van alle eigenaren van de woning
▪️ Akte van levering
▪️ WOZ Beschikking en overige gemeentelijke heffingen
Energielabel -> vanaf 1 januari 2021 verplicht voordat de woning online geplaatst kan worden, anders kun je een boete ontvangen.
Is jouw woning een appartement? Dan heb je, indien van toepassing, ook nog enkele andere documenten nodig, namelijk:
▪️ Documenten van de VVE
▪️ Splitsingsakte
▪️ Ingevulde lijst van roerende zaken
Voordat de woning online geplaatst kan worden, zal er nog een lijst van zaken en een vragenlijst van de woning ingevuld moeten worden. Een klusje waar wellicht even wat tijd bij komt kijken. Uiteraard zal de verkopend makelaar voor vragen altijd klaarstaan!
Benieuwd naar onze verkoopprocedure? Onze makelaar komt graag eens langs voor een vrijblijvend gesprek! Neem contact op met ons kantoor en plan een afspraak!